Урок 2



ТЕМА ЗАНЯТТЯ:
 Виражальні інтонації  за допомогою динамічніх  відтінків, як засіб  створення  сили  почуттів  в патріотичної пісні

Мета:
Засвоєння  виразних особливостей пісенності в мелодії та їх  виконавське втілення через виконання за допомогою динамічних відтінків; розвиток художньо-образного  мислення та уяви; закладання  основи вокально-хорових вмінь та навичок, формування художнього смаку, прищеплення  любові  до вокального мистецтва.

ЗАВДАННЯ ЗАНЯТТЯ:
1.                  Створення художнього образу, розкриття ідейно-художнього змісту,  та вокально-технічна робота.
 Розвиток творчих здібностей учнів .
2.         Вокальне читання тексту, виспівуваня  твору та процес   вживання в образ.
3.         Оволодіння учнем динамічних відтінків у патритичнії пісні.
4.         Робота над новим матеріалом.
5.         Розучування пісні «Любіть Україну» .
Композитор Юанов С.М.

РІВНІ ПОВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ:

•          інформаційний (розповідь, демонстрування, пояснення) ;
•          інформаційно-операційний (водночас з інформаційним способом відтворення навчального матеріалу розгорнуто пояснюється теоретичний матеріал в поєднанні з практичними вправами).

МЕТОДИ ВИХОВАННЯ:

•          переконання;
•          емоційний вплив ;
•          стимулювання.
ТЕРМІНИ: пісня,  атака ,польотність звуку, динамічні відтінки

            МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: музика і співи, українська мова та література,
                                              .

            ТИП ЗАНЯТТЯ:  формування практичних умінь та навичок співу.
            ФОРМА ЗАНЯТТЯ:  колективне

            ОБЛАДНАННЯ:  таблиці, баян,синтезатор «Ямаха»,комп’ютер.
                           ХІД ЗАНЯТТЯ
Вступна частина
Сьогодні ми продовжимо роботу над дінамічними  відтінками,які є неодмінною складовою якісного виконання  пісень,особливо українських.
Ознайомимся  з чудовою піснею на вірш В. Сосюри «Любіть Україну»,музику до неї написав Юанов С.

Актуалізация опорних знань
Слухання української щедрівки «Ой у полі лужок оре»
Розбір динамічних відтінків у викнанні щедрівкі.
Основна частина

 Ви  вже добре знаєте ,що  голосом   можливо співати тихо и ,навпаки, посилювати   голос ,щоб показати емоції , які передає  пісня.
Але є такі поняття ,як crescendo та diminuendo
 Crescendo( крещендо) -  це слово означає поступово посилити звук.
Diminuendo- поступово послабити звук.
                              Картинки по запросу crescendo та diminuendo
Якби співаки  виконували все однаковим звуком, слухати їх було б малоинтересно. Посилення і ослаблення звуку використовується для передачі різних емоційних станів.
Для відображення радості, торжества, пристрасті, захоплення, схвильованості, апофеозу боротьби  прийнято вживати нюанс форте (голосно).
Коли хочуть передати ніжність, смуток, меланхолію, спокій, часто використовують нюанс піано (тихо).
Необхідність в крещендо і дімінюендо  зазвичай виникає при переході з одного стану в інший.
 Крещендо може передавати поступове наростання схвильованості, збільшення
напруження почуттів, напруги емоцій .
Дімінюендо-згасання напруги,спокій, доброта.
Послухаємо ще раз вже знайому пісню «Срібна тополина»
Аналіз пісні с урахуванням динамічних відтінків.Спів .
Ми живемо в чудової країні Україні.Багато поетів присвятили її свої  вірші.
Один з них В.Сосюра. Він  створив ліричний образ «вишневої України»
Сердечно, мовби в душу заглядаючи, звертається поет, зокрема, до кожного з нас і до всього народу:
 Любіть Україну, як сонце, любіть, 
як вітер, і трави, і води…
 
В годину щасливу і в радості мить, 
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву, 
вишневу свою Україну, 
красу її, вічно живу і нову, 
і мову її солов'їну.
Любіть у труді, у коханні, у бою, 
як пісню, що лине зорею… 
Всім серцем любіть Україну свою — 
і вічні ми будемо з нею!
Слухання пісні у виконанні композитора .

·         Розучування пісні.
·         Підсумок уроку.